17 Haziran 2012 Pazar

Öze Dönüş Platformu Kuruluş Mutabakat Metni


ÖZE DÖNÜŞ PLATFORUMU MUTABAKAT METNİ
ÖZE DÖNÜŞ PLATFORMU 1. OLAĞAN GENEL KURULU
MADDE 1
PLATFORFUM ADI: ÖZE DÖNÜŞ PLATFORMU
5253 Sayılı Dernekler Kanunu'nun 2/F Maddesi ile 25. Maddesi ve Dernekler Yönetmeliğinin 94. Maddesi gereğince aşağıda isim ve ünvanları yazılı dernekler tarafından aynı amacı gerçekleştirmek üzere Öze Dönüş Platformu kurulmuştur.
MADDE 2
PLATFORMUN AMACI
1- Platformun amacı Türkiye'de ve dünyada; inanç, kimlik, düşünce, eğitim ve diğer toplumsal sorunları tespit etmek ve bu sorunlara yönelik çözümleri araştırmak, bu hususta işbirliği zeminleri oluşturmak, işbirliği yapılabilecek kişi ve kurumları belirlemek, bu çalışmalar için gereken faaliyetlerde bulunmak ve sorumluluk üstlenmektir.
2- Etnik ve din temelindeki tüm farklılıklara; kendi kültürlerini yaşama ve yaşatma hakkının tanınması ve bu hakkın anayasal garanti altına alınması için gayret eder.
3- Hakları gasp edilen, kimlikleri inkar edilen Kürt halkının siyasi, sosyal, eğitim ve kültürel haklarının anayasal güvence altına alınmasını talep eder ve bu amacı gerçekleştirmek için gerekli tüm çalışmaları yapar.
4-Devletin; din üzerindeki baskısını, kontrolünü ve din istismarını önleyecek; dinin tamamen devletten bağımsız, özgür ve sivil kalmasını temin edecek şekilde olmasını talep eder ve bunun için gerekli çalışmayı yapar.
5- Hayatın her alanında tesettürün önündeki tüm engellerin kaldırılmasını talep eder ve bu amaç için gerekli çalışmaları yapar.
6- Platform, yaptığı ve yapacağı tüm çalışmalarda şiddeti ve şiddet dilini ret eder.
7- Öze Dönüş Platformu bağımsız ve özgün bir yapıdır. Bütün çalışma, etkinlik ve faaliyetlerini bu çerçevede yürütür.
MADDE 3
PLATFORM AMACINA ULAŞMAK İÇİN AŞAĞIDAKİ FAALİYETLERDE BULUNUR:
1- Belirlenen amaçları gerçekleştirmek, yaymak ve topluma yerleştirmek için her türlü çalışmayı yapmak.
2- Amacına uygun olarak halkın bilinçlendirilmesi için; konferans, panel, miting, sempozyum, gösteri, açıkoturum, yarışma, sergi, konser, vb. tanıtıcı ve destekleyici faaliyetleri organize etmek ve yürütmek.
3- Araştırma yapmak, gerekli olan her türlü bilgi, belge, döküman ve yayınları temin etmek, yazılı veya sözlü basın açıklaması yapmak ve dokümantasyon merkezi oluşturmak.
4- Çalışmalarını duyurmak için amaçları doğrultusunda gazete, dergi, kitap, broşür, afiş, albüm, gibi yazılı ve basılı yayınlar yayımlamak. Üyelerine veya halka dağıtılmak üzere çalışma ve bilgilendirme bültenleri çıkarmak, internet ortamından yararlanmak.
5- Her türlü yardım organizasyonunu gerçekleştirmek, dağıtımını düzenlemek, bunun için gerekli çalışmaları yapmak.
6- Yurt içi ve yurt dışı eğitim faaliyetlerini organize etmek.

MADDE 4
PLATFORM ORGANLARI
1- Genel Kurul
2- Yönetim Kurulu
Genel Kurulun Kuruluş Şekli, Toplanma Zamanı, Çağrı ve Toplantı Usulü
Genel Kurul Platformun en yetkili organıdır. Platforma üye olan Sivil Toplum Örgütlerinin temsilcilerinden oluşur.
Platforma üye olan her bir STK iki üye ile temsil edilir.
Genel Kurul
1- Genel Kurul iki yılda bir olağan bir şekilde toplanır.
2- Yönetim Kurulunun gerekli gördüğü hallerde veya Platform üyelerinin üçte birinin yazılı isteği üzerine on beş gün içinde olağanüstü toplanır.
3- Genel Kurula katılma hakkı bulunan STK'lar en az iki hafta önceden toplantının yeri, gündemi,  tarih ve saati ile ilgili yazılı, elektronik posta, telefon veya SMS yoluyla Yönetim Kurulu tarafından bilgilendirilir. Belirtilen tarihte çoğunluk sağlanamaması sebebiyle toplantı yapılamaz ise bir hafta sonra aynı gündemle aynı yerde ve saatte toplantı yapılır.
4- Toplantı Usulü: Genel Kurula katılma hakkı bulunan üyelerin salt çoğunluğunun katılımıyla toplantı yapılır. Toplantı, Yönetim Kurulu Başkanı ya da Başkanın görevlendireceği Yönetim Kurulu üyesi tarafında açılır. Bir Divan heyeti teşekkül ettirilir. Divan Heyeti; bir Başkan, bir Katip ve bir Üyeden oluşur. Toplantı sonunda bir mutabakat metni hazırlanır ve Divan Heyeti tarafından imzalanır. Toplantı sonunda imzalanan tutanaklar Yönetim Kurulu Başkanına teslim edilir. Yönetim kurulu Başkanı bu belgelerin saklanmasından ve yeni seçilen Yönetim Kurulu Başkanına on gün içinde teslim etmekten sorumludur.
Yönetim Kurulunun Oluşturulması
Yönetim Kurulu beş üyeden oluşur. Genel Kurulca iki yılda bir seçilir. Yönetim Kurulu seçim sonrası ilk toplantısında kendi aralarında görev dağılımı yapar.
Yönetim Kurulunun Görev ve Yetkileri
1- Platformu temsil etmek.
2- Genel Kurulda alınan kararları uygulamak ve platform adına iş ve işlemleri takip etmek.
3- Faaliyet dönemi sonunda yapmış olduğu faaliyetleri bir rapor düzenleyerek Genel Kurula sunmak.
4- Yönetim Kurulu, platforma üye alma ve üyelikten çıkarma yetkisine sahiptir.
MADDE 5
PLATFORMUN ÇALIŞMA ŞEKLİ, GÖREV VE YETKİLERİ:
1- Platformda yer alan bütün STK' lar iki üye ile temsil edilir
2- Platform mutabakat tutanağı metnini STK yönetim kurulu kararıyla yetki verilen kişiler imzalar.
3- Yönetim Kurulu üyeleri, temsil ile görevli kişilerden oluşur.
4- Yönetim Kurulu üyeleri arasında amaçların gerçekleştirilmesi doğrultusunda görev dağılımı yapılır.
5- Yönetim Kurulu üyeleri kendi görev alanları ile ilgili platform amaçları doğrultusunda diğer üyelerle temaslarda bulunur, mutat toplantılar tertipler ve görüşmeler yapar.
6- Yönetim Kurulu, kararı alınmış etkinlikler için üyeler arası koordinasyonu sağlar.
7- Kararlar, toplantıya katılan yönetim Kurulu üyelerinin salt çoğunluğu ile alınır. Oylar eşit çıktığında dönem başkanının bulunduğu tarafın kararı alınmış sayılır.
8- Basın açıklaması, vb. etkinlikler Yönetim Kurulu tarafından duyurulur.
9- Yönetim Kurulu, alınan karar doğrultusunda diğer üyeleri görevlendirme insiyatifine sahiptir.
10- Platform amaç ve faaliyet sahasına göre, her türlü çalışmanın ön hazırlığını Yönetim Kurulu önceden yapar.
11- Platform bilgileri Yönetim Kurulu'nda toplanır.
12- Platforma dahil olmak isteyen veya platformdan ayrılması uygun görülen STK'ların, platforma kabulü veya platform üyeliğinin feshi Yönetim Kurulu kararı ile olur.
13- Platform üyeleri hiçbir gerekçe göstermeden platformdan ayrılabilirler.
MADDE 6
1- Platform Genel Kurul'u 22.10.2011 tarihinde yapmış olduğu 1. Genel Kurul Toplantısında; Mehmet Zahir KARATAŞ'ı oy birliği ile 2 (iki) yıllığına Yönetim Kurulu Başkanı olarak seçmiştir.
2- Platform Genel Kurul'u 22.10.2011 tarihinde yapmış olduğu 1. Genel Kurul Toplantısında; Halil TOSUN'u oy birliği ile 2 (iki) yıllığına Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı olarak seçmiştir.
3- Platform Genel Kurul'u 22.10.2011 tarihinde yapmış olduğu 1. Genel Kurul Toplantısında; Fikri BOZKURT'u oy birliği ile 2 (iki) yıllığına Yönetim Kurulu Üyesi olarak seçmiştir.
4- Platform Genel Kurul'u 22.10.2011 tarihinde yapmış olduğu 1. Genel Kurul Toplantısında; Cafer AÇAR'ı oy birliği ile 2 (iki) yıllığına Yönetim Kurulu Üyesi olarak seçmiştir.
5- Platform Genel Kurul'u 22.10.2011 tarihinde yapmış olduğu 1. Genel Kurul Toplantısında; Ahmet YILDIRIM'ı oy birliği ile 2 (iki) yıllığına Yönetim Kurulu Üyesi olarak seçmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder